Awans zawodowy nauczyciela w procedurach.
Aplikacje internetowe wspomagające edukację.
Bezpieczeństwo w szkole i jego uwarunkowania.
Bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Cyfrowy warsztat pracy nauczyciela.
Depresja u dzieci i młodzieży. Zadania nauczyciela i wychowawcy.
Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
Dopalacze w szkole – nowe wyzwanie, ogromne zagrożenie.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
Dziecko z autyzmem w grupie i klasie ogólnodostępnej – wyzwania i potrzeby.
Edukacja ekologiczna w szkole.
Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się.
Jak przeprowadzić ewaluację wewnętrzną?
Jak rozwijać kompetencje osobiste i zawodowe?
Jak rozwijać twórcze i kreatywne myślenie u uczniów? – praktyczne rozwiązania.
Jak wykorzystać wiedzę z neurodydaktyki w praktyce szkolnej i przedszkolnej.
Kształcenie umiejętności kluczowych określonych w podstawie programowej.
Metoda projektów w pracy z uczniami.
Metody aktywizujące w praktyce szkolnej.
Metody i techniki motywujące do uczenia się.
Metody socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej.
Narzędzia i procedury ewaluacji wewnętrznej w szkole/placówce oświatowej.
Nowoczesne metody nauczania.
Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczycieli.
Ocena pracy nauczyciela – przywilej czy obowiązek?
Ocenianie kształtujące jako sposób wspomagania procesu uczenia się.
Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
Podstawowe przepisy prawa, które każdy nauczyciel znać powinien.
Prawo oświatowe. Zmiany w Karcie Nauczyciela.
Profilaktyka uzależnień w szkole/placówce oświatowej.
Projekty interdyscyplinarne alternatywą na realizację kononu edukacji plastycznej, edukacji patriotycznej, obywatelskiej i kulturowej.
Przemoc i agresja w szkole.
Przemoc w rodzinie. Procedura Niebieskiej Karty – planowanie strategii pomocy rodzinie.
RODO w szkole.
Rozpoznawanie objawów uzależnień (internet, alkohol, środki psychoaktywne) wśród dzieci i młodzieży.
Storytelling w edukacji.Zaburzenia zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży.
Zachowania agresywne w szkole – profilaktyka i przeciwdziałanie.Skuteczne metody wychowawcze.
Tworzenie, wdrażanie i aktualizacja przepisów wewnętrznych w szkołach i placówkach.Uczeń dyslektyczny w szkole.
Uczenie się przez doświadczenie.
Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod.
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny.
Współpraca nauczycieli z rodzicami – zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.
Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
Wykorzystanie wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych do ewaluacji pracy szkoły.
Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej.
Zagrożenia w cyberprzestrzeni – profilaktyka i przeciwdziałanie.
Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle realizuje także szkolenia dla rad pedagogicznych o tematyce określonej przez szkołę/placówkę.
Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z Powiatowym Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Jaśle
– karta zamówienia –
Telefon: 13 446 24 26
e-mail: sekretariat@poen.edu.pl